مجمع روحانیون: مردم نباید بیش از این هزینه بپردازند

مجمع روحانیون مبارز در ایران معترضان به نتیجه انتخابات این کشور را به پرهیز از اعتراضات خیابانی فرا خوانده و می گوید که آنها نباید بیش از این هزینه بپردازند.

این مجمع در بیانیه ای که تاریخ دوشنبه ۸ تیر (۲۹ ژوئن) را دارد نوشته است: "ضمن محفوظ نگاه داشتن حق اعتراض (به نتیجه اعلام شده انتخابات) معتقدیم که مردم بزرگوار نباید بیش از این هزینه بپردازند و معتقدیم هیجانات فزاینده و اعتراضات خیابانی راه کار نیست".

مجمع روحانیون مبارز که در انتخابات ریاست جمهوری ایران از نامزدی میرحسین موسوی حمایت می کرد، معترضان را به "آرامش" فراخوانده و از مسئولان خواسته است "زمینه عبور از فضای زشت امنیتی و نظامی را فراهم آورند، زندانیان را آزاد کنند و از تبلیغات یکجانبه و تحریک آمیز و تحریف کننده دست بردارند، حق بیان و اعتراض مدنی را به رسمیت بشناسند و نسبت به خون به ناحق ریخته شهیدان و جانباختگان و استمالت از خانواده های آنان اقدام کنند".

بر اساس بیانیه مجمع، این اقدامات زمینه ای فراهم خواهد کرد تا "خردمندان خیرخواه بتوانند در فضای آرام به آنچه جامعه را به این وضعیت ناگوار کشاند بیندیشند و راه چاره اساسی برای آن بیابند".

دقیقا مشخص نیست که این بیانیه پیش از تأیید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان منتشر شده یا پیش از آن، اما در آن آمده است: "معتقدیم که اعتماد آسیب دیده مردم با اظهارنظر مرجعی که اکثریت اعضای آن از پیش جانبداری بی پرده خود را نسبت به یک نامزد اعلام کرده اند، در مورد نتایج انتخابات ترمیم نخواهد شد."

مجمع روحانیون مبارز از اینکه "راهکارهای منطقی و خیرخواهانه" مورد توجه قرار نگرفت و "هیأتی بی طرف و کاردان" مسئول رسیدگی به وضعیت انتخابات نشد، اظهار تأسف کرده است.

این مجمع از اینکه "اعتراض آرام و پرشکوه مردم" مورد "تهاجم بی رحمانه" قرار گرفت و "به خاک و خون" کشیده شد و "تعداد کثیری از جوانان" دستیگر شدند انتقاد کرده است.

چهره هایی چون محمد خاتمی، مجید انصاری، اسدالله بیات، علی اکبر محتشمی پور، محمد موسوی خوئینی عبدالواحد موسوی لاری و محمدعلی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز هستند.

محمدعلی ابطحی که در انتخابات ریاست جمهوری به صورت انفرادی به حامیان مهدی کروبی پیوسته بود، همزمان با اوج گیری اعتراضات علیه نتایج اعلام شده انتخابات بازداشت شد و هنوز در بازداشت به سر می برد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.