ديدار زهرا رهنورد و ميرحسين موسوی با خانواده سهراب اعرابی

یک عضو خانواده سهراب اعرابی به رادیو فردا گفت: مير حسين موسوی و زهرا رهنورد شامگاه سه‌شنبه با حضور در خانه این قربانی نا آرامی های پس از انتخابات ریاست جمهوری با خانواده وی ابراز همدردی کردند.

يک روز پس از خاکسپاری سهراب اعرابی، جوان نوزده ساله‌ای که در راهپيمايی مردم تهران در اعتراض به نتيجه انتخابات رياست جمهوری با شليک گلوله کشته شد، ميرحسين موسوی به اتفاق همسرش به منزل وی رفت و با اعضای خانواده وی ابراز همدردی کرد.

برخی گزارش‌ها حکايت از آن دارد که سهراب اعرابی در روز ۲۵ خرداد ماه و در جريان راهپيمايی ميليونی طرفداران ميرحسين موسوی در تهران هدف گلوله قرار گرفته و در بيمارستان جان سپرده است.

ملیحه محمدی، عمه این قربانی حوادث اخیر که در خارج از کشور به سر می برد در گفت و گو با رادیو فردا جزئیات بیشتری از این دیدار و صحبت های رد و بدل شده بیان نکرد.

مقام‌های قضايی جمهوری اسلامی روز شنبه بيستم تيرماه خبر مرگ سهراب اعرابی را به خانواده وی اطلاع داده بودند.

به گفته يکی از بستگان سهراب، وی پس از شرکت در راهپيمايی ۲۵ خرداد، ديگر به خانه برنگشته بود.

در اين مدت مادر وی هر روز برای کسب اطلاع از سرنوشت فرزندش به مقابل زندان اوين می‌رفت، ولی مسئولان مربوطه از دادن اطلاعات خودداری می‌کردند.

راهپيمايی مسالمت آميز روز ۲۵ خرداد با حضور صدها هزار معترض به نتيجه انتخابات رياست جمهوری در تهران برگزار شد. به دنبال انجام اين راهپيمايی، راديو دولتی ايران اعلام کرده بود، دست کم هفت نفر در اين روز در تهران کشته شدند.

بر اساس آمارهای رسمی دست‌کم ۲۰ نفر در روايدادهای پس از انتخابات به دست بسيج يا نيروهای انتظامی کشته شده‌اند. با این حال احتمال داده می شود که تعداد کشته شدگان بسیار فراتر از این رقم است.

در همین زمینه، سایت «نوروز»، وابسته به جبهه مشارکت ایران اسلامی، از احزاب اصلاح طلب، گفته است که صدها جسد کشته شدگان نا آرامی های اخیر در ایران در سردخانه ای در جنوب غربی تهران نگهداری می شود.

مقام های ایران هنوز به این خبر و اخبار مشابه در باره تعداد مفقودین واکنش نشان نداده اند.

مير حسين موسوی، نامزد معترض انتخابات، ضمن محکوم کردن کشتار مخالفان نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بارها از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته است، هر چه سريعتر افراد بازداشت شده را آزاد کنند.

وی همچنين تاکيد کرده است که به مبارزه خود ادامه خواهد داد.

آقای موسوی به حرکت سياسی خود در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی اشاره کرده و گفته است: «بايد تلاش کنيم که از طريق حرکت در چارچوب قانون، اعتراض خود را نسبت به محتوای حرکت صورت گرفته نشان دهيم. اعتنا و توجه به چارچوب ‌های قانونی برای ما اهميت فوق ‌العاده ‌ای دارد.»

در همين زمینه يکی از مشاوران موسوی اعلام کرده است، تشکيل يک جبهه سياسی در دستور کار آقای موسوی است و به زودی خبر تشکيل آن اعلام می شود.

1 نظرات:

  ناشناس

۲۴ تیر ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۴۲

چه عجب شما تشریف آوردید!!!

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.