دولت اردن شبکه های تلویزیونی وابسته به دولت ایران را بست


دولت اردن دفاتر دو شبکه تلویزیونی متعلق به دولت ایران را بسته است.

سایت اینترنتی شبکه تلویزیونی عرب زبان العالم نوشته است که دفاتر این شبکه خبری در امان، پایتخت اردن، به دستور وزارت اطلاع رسانی این کشور بسته شده است.

العالم همچنین از دستور دولت اردن برای بسته شدن دفاتر شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان پرس تی وی، که آنهم متعلق به دولت ایران است، خبر داده است.

براساس این گزارش، مقامات دولت اردن "مجوزهای" این دو شبکه تلویزیونی را لغو و فعالیت آنها در امان را منع کرده اند.

به نقل از نبیل الشریف، وزیر اطلاع رسانی اردن، گزارش شده که شبکه العالم مجوزهای لازم را از دولت این کشور دریافت نکرده بود اما العالم گفته است که بیش از شش ماه پیش، درخواست های لازم را تسلیم مقامات اردن کرده و در انتظار صدور مجوز بوده است.

این گزارش می افزاید که شبکه تلویزیونی پرس تی وی هم تقاضای صدور مجوز فعالیت در اردن را کرده بود اما تا زمان تعطیلی دفاتر آن، این مجوز صادر نشده بود.

دولت اردن هنوز در مورد گزارش تعطیل دفاتر این دو شبکه تلویزیونی دولتی ایران اظهار نظر نکرده است.

شبکه خبری العالم در سال 2003 توسط سازمان رادیو و تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی تاسیس شد و هدف خود را انتشار اخبار مربوط به جهان عرب و کشورهای عرب اعلام داشت.

شبکه های دولتی ایران

برنامه های این شبکه، که به زبان عربی پخش می شود، از طریق ماهواره در نقاط مختلف جهان دریافت می شود.

العالم دفاتری در بیروت و بغداد هم تاسیس کرده است.

شبکه خبری پرس تی وی در اوایل سال 2007 برای پخش برنامه به زبان انگلیسی با بودجه دولت ایران راه اندازی شد.

پرس تی وی

پرس تی وی هم به نقض معیارهای حرفه ای رسانه ای متهم شده است

در جریان رخدادهای پس از انتخابات اخیر ایران، برخی از کارشناسان نحوه گزارش دهی این شبکه تلویزیونی را کاملا شبیه نحوه خبررسانی سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ایران توصیف کرده اند.

روز گذشته روزنامه تایمز، چاپ لندن، در گزارشی گفت که پوشش خبری حوادث انتخابات در پرس تی وی با اصل دقت و بی طرفی رسانه ای تعارض داشته و باعث اعتراضاتی شده است.

به نوشته تایمز، یکی از کارکنان پرس تی وی در اعتراض به آنچه که جانبداری این شبکه در خبررسانی وقایع ایران خواند همکاری خود را با پرس تی وی قطع کرده است.

گزارش بسته شدن دفاتر این دو شبکه تلویزیونی در امان در حالی انتشار می یابد که در روزهای پس از آغاز تظاهرات اعتراضی نسبت به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران، دولت محدودیت های شدیدی را برای گزارش دهی خبرنگاران خارجی وضع کرد و مانع از فعالیت شماری از رسانه های خبری در ایران شد.

همزمان، گفته می شود تعدادی از روزنامه نگاران ایرانی توسط ماموران دولتی بازداشت و زندانی شده اند و سانسور شدیدی بر رسانه های خبری داخلی وضع شده است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.