فرمانده نیروی انتظامی: شاهد مرگ ندا تحت تعقیب وزارت اطلاعات و پلیس بین الملل است


نیروی انتظامی ایران می گوید که آرش حجازی شاهدی که در لحظه مرگ ندا آقا سلطان در تجمع های معترضان به نتایج انتخابات حاضر بود، از سوی وزارت اطلاعات ایران و پلیس بین الملل تحت تحقیب است.

سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی توضیحی در باره اتهام آقای حجازی نداده اما گفته است که او در پرونده قتل ندا آقا سلطان به عنوان شاهد، جنجال سازی کرده است.

خبرگزاری های داخلی نوشته اند:"آرش حجازی پزشکی که در صحنه مرگ ندا آقا سلطان حضور داشته، بعد از خروج از کشور طی مصاحبه با رسانه های خارجی در باره این صحنه جنجال سازی کرده است."

آقای احمدی مقدم "قتل ندا آقا سلطان" را یک سناریوی از پیش تعیین شده خوانده و گفته: "آرش حجازی یکی از شاهدان این ماجرا که در این پرونده نقش داشته و اقدام به سم پاشی علیه نظام کرده، فراری است و وزارت اطلاعات در پی دستگیری این فرد است."

ندا آقا سلطان، در روز شنبه ۳۰ خرداد در تهران در اثر اصابت گلوله به قلبش کشته شد.

تصاویر و عکس های خانم آقا سلطان بلافاصله در سایت ها و رسانه های خبری مختلف در سراسر جهان به عنوان نمادی از کشته شدگان درگيری های پس از انتخابات رياست جمهوری در ايران منتشر شد.

آرش حجازی پزشک ایرانی در آخرین لحظات زندگی ندا آقا سلطان تلاش کرد جان او را نجات دهد اما ندا در کمتر از یک دقیقه جان سپرد.

روز واقعه

آقای حجازی که در دانشگاهی در جنوب انگلستان مشغول تحصیل است در گفتگو با بی بی سی گفت که چگونه عده ای از حاضران در صحنه برای مدتی کوتاه دور فرد بسیجی مسلحی را که به نظر می رسیده شلیک کردن به ندا را انکار نمی کند، گرفتند.

آرش حجازی

آرش حجازی پزشک ایرانی در لحظه مرگ ندا آقا سلطان تلاش کرد تا جانش را نجات دهد

او گفت که پس از این اتفاق سه شب نخوابیده است و می خواهد افشاگری کند تا مرگ ندا بی ثمر نماند.

او در مورد روز حادثه گفت: "سر و صدا را در خیابان شنیدیم و تصمیم گرفتیم برویم و ببینیم چه خبر است. خیابان خسروی را تا انتها رفتیم و رسیدیم به خیابان کارگر، جایی که مردم جمع شده بودند. مأموران پلیس ضد شورش حدود پنجاه متر پائین تر با موتورسیکلت هایشان ایستاده بودند و مردم را عقب می راندند. ناگهان گاز اشک آور به میان مردم پرتاب شد و مردم وحشت کردند".

آقای حجازی گفت که همزمان با پرتاب گاز اشک آور، مأموران هم با موتورسیکلت به سمت جمعیت حرکت کردند و جمعیت در طول خیابان خسروی شروع به دویدن کردند: "ندا هم در میان آنها بود".

او گفت در تقاطع خیابان خسروی و خیابان صالحی جمعیت به تدریج متفرق می شدند و فقط چند نفر ایستاده بودند تا ببینند چه باید بکنند. "ناگهان صدای شلیکی شنیدیم. از دوستم که کنارم ایستاده بود پرسیدم که چی بود؟ گلوله بود؟ او گفت که می گویند گلوله های پلاستیکی می زنند. در همان لحظه من برگشتم و دیدم که خون از سینه ندا که در چند متری من ایستاده بود فواره می زند".

آقای حجازی همچنین به تلویزیون انگلیسی بی بی سی گفت که ابتدا گمان کرده که تیر اندازی از روی یک پشت بام انجام شده است. اما کمی بعد تظاهرات کنندگان را دیده است که مرد مسلح موتور سواری را گرفته اند.

"مردم فریاد می زدند "گرفتیمش، گرفتیمش". او را خلع سلاح کردند و کارت شناسایی اش را که نشان می داد عضو بسیج است، گرفتند. مردم خیلی عصبانی بودند و او فریاد می زد:" نمی خواستم بکشمش." مردم نمی دانستند با او باید چکاربکنند و گذاشتند که برود. اما کارت شناسایی اش را گرفتند. کسانی هستند که می دانند او کیست. چند نفر هم از او عکس گرفتند".

آقای حجازی گفت می داند صحبت کردن در مورد آنچه اتفاق افتاده است او را به مخاطره می اندازد.

"تصمیم سختی بود که بیرون بیایم و در مورد این موضوع صحبت کنم، اما ندا برای دلیلی مرد. او برای حقوق ابتدایی می جنگید... نمی خواهم که خونش بی ثمر ریخته شده باشد".

او افزود: "او در خیابان مرد که چیزی بگوید".

واکنش دولت

تصاویر منتشر شده از لحظه مرگ ندا آقا سلطان، واکنش مقامات دولتی را هم برانگیخت و محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران، در نامه ای به آیت الله محمود هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضائیه با مشکوک دانستن مرگ ندا آقا سلطان خواستار رسیدگی جدی به موضوع و شناسایی عوامل آن شد.

آقای احمدی نژاد در این نامه به آقای شاهرودی نوشت: " با توجه به حاشیه سازی های فراوانی که در خصوص این حادثه دلخراش صورت گرفته و شانتاژ تبلیغاتی وسیع رسانه های بیگانه و قراین و شواهد فراوان دیگر، دخالت مخالفین و معاندین ملت ایران، برای بهره برداری های سوء سیاسی و مشوه نمون چهره پاک جمهوری اسلامی قطعی به نظر می رسد. لذا دستور فرمائید تا دستگاه قضایی با جدیت هرچه بیشتر به موضوع قتل آن مرحومه رسیدگی و عوامل جنایت را شناسایی و محاکمه و نتیجه را جهت اطلاع مردم شریف منتشر نماید."

0 نظرات:

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.