همبستگی هنرمندان ايرانی مقيم هلند با مردم ايران

حميد طباطبايی، موسيقيدان ساکن هلند، به راديو فردا می گويد که شماری از هنرمندان مقيم این کشور برای ابراز همبستگی با مردم ايران، يکشنبه برنامه ای در آمستردام اجرا می کنند.

آقای طباطبايی افزود که قرار است شماری از موسيقيدانان، فيلم سازان و شاعران ايرانی در برنامه روز يکشنبه که در ساعت سه بعد از ظهر در کليسای Mozes & Aaronkerk در مرکز آمستردام برگزار می شود، به مدت ۱۰ دقيقه برنامه اجرا کنند.
آقای طباطبايی اهداف اين برنامه را همبستگی با مردم ايران، اعتراض به سرکوب معترضان در اين کشور و آگاه کردن مردم هلند از وضعيت ايران می خواند.


مقامات امنیتی ایران در هفته های گذشته، پس از اعتراضات گسترده به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، صدها نفر از شخصیت های سیاسی، خبرنگاران، مدافعان حقوق بشر و معترضان را بازداشت کرده اند.

نهادهای بین المللی حقوق بشر نگرانی خود را از وضعیت این افراد اعلام کرده اند.

آقای طباطبایی می افزايد که اين برنامه کاملا رايگان است و مسئولان کليسا را بدون هيچ هزينه ای در اختيار هنرمندان ايرانی قرار داده اند.

برنامه با سخنان رناته فان در زی، روزنامه نگار هلندی آغاز خواهد شد.

در برنامه «همبستگی هنرمندان ايرانی مقيم هلند با مردم ايران»، اين هنرمندان به ارائه آثار خود خواهند پرداخت:

رضا علامه زاده (فيلم)، مهرناز صالحی (آواز)، حميد طباطبايی (پيانو)، ، ناصر فاخته (شعر) و نفيس نيا (شعر)، فرشاد آريا (فيلم)، پژمان اکبرزاده (پيانو)، بابک اميری (گيتار و آواز)، سوسن رضايی (داستان)، نارسيس زهره نسب (شعر)، پروين صاحب ديوانی – اخباری (آواز)،


آقای طباطبایی ابراز امیدواری می کند که هلندی ها نیز در کنار ایرانی ها در این برنامه حضور پیدا کنند تا هر چه بیشتر از وضعیت ایران مطلع شوند.

در هفته های گذشته شهرهای مختلف جهان نیز شاهد راهپیمایی ها و اعتراضات متعددی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران بوده است.

حتی مردم شهرهایی که جمعیت ایرانی در آنها زیاد نیست، همچون پراگ در جمهوری چک و ورشو در لهستان، به حمایت از حامیان میرحسین موسوی برخاسته‌اند و در خیابان‌ها یا در فضای مجازی اینترنت با تشکیل گروه‌های کوچک و بزرگ بارها از گوشه و کنار دنیا اعلام حمایت کرده‌اند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.