در سوگ کشته شدگان، هزاران نفر در گورستان بهشت زهرا جمع شدند

در ایران، علی رغم ادامه سرکوب معترضین و دستگیری ده ها استاد دانشگاه، روزنامه نگار و شهروندان عادی، وب سایت های مخالفان هنوز مردم را به برپایی اجتماعی در روز پنجشنبه دعوت کردند.

شاهدان به شبکه خبری فارسی صدای آمریکا می گویند جمعیتی بالغ بر ۱۳ هزار نفر، که از حد عادی بزرگتر است، بعنوان بخشی از سوگواری کشته شدگان خشونت های اخیر، در گورستان بهشت زهرا جمع شده اند.

ساکنان تهران می گویند در روزهای عادی حدود ۹ هزار نفر از گورستان، که در آن بسیاری از قربانیان جنگ ایران و عراق دفن شده اند، دیدن می کنند.

درباره اعتراضات سازمان یافته در بهشت زهرا یا دیگر نقاط پایتخت گزارشی نرسیده است. مهدی کروبی قبلا مراسم سوگواری را لغو کرده بود.

دولت حضور سنگین پلیس در خیابان ها را برای متفرق ساختن جمیعت حفظ کرده است.

پیشتر، میر حسین موسوی در وب سایت رسمی خود گفت دسترسی وی به طرفدارانش به شدت محدود شده است و او برای پس گرفتن چالش انتخاباتی زیر فشار قرار دارد.

موسوی اعلام کرد دست کم ۷۰ استاد دانشگاه پس از ملاقات با او در روز چهارشنبه دستگیر شدند.

موسوی که در انتخابات ۲۲ خرداد در برابر محمود احمدی نژاد بازنده شد، گفته است تقلب های گسترده ای در رای گیری صورت گرفت. اما رهبر جمهوری اسلامی و شورای نگهبان می گویند انتخابات باطل نخواهد شد.

در تظاهرات و ناآرامی های پس از انتخابات دست کم ۱۷ تن کشته و نیروهای امنیتی صدها نفر را دستگیر کرده اند.

montazeri
در این میان، آیت الله عظما منتظری روز پنجشنبه به رهبران جمهوری اسلامی هشدار داد که ادامه سرکوب ناراضیان می تواند ثبات نظام را بر هم بزند.

آیت الله در بیانیه ای همچنین خواهان تشکیل هیات بی طرفی برای کمک به حل بحران شده است.

در رویدادی دیگر، مهدی کروبی نیز مراسم یاد بود کشته شدگان را که قرار بود روز پنجشنبه برگزار شود لغو کرد.

احمدی نژاد روز پنجشنبه از باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا خواست در امور ایران «مداخله» نکند.

آقای اوباما گفته بود او از ضرب و شتم و دستگیری معترضین «وحشت کرده و به خشم آمده است.»

رسانه های ایران به نقل از محمود احمدی نژاد می گویند گفته های اخیر پرزیدنت اوباما موضع سختی را که جرج بوش، رییس جمهوری سابق آمریکا، برگزیده بود منعکس می کند.

گزارش می رسد احمدی نژاد به پرزیدنت اوباما هشدار داده است چنین زبانی فقط هر امیدی را برای گفت و شنود بین دو کشور به خطر می اندازد.

گزارش های منابع اوپوزیسیون حاکی است در ضیافتی که شامگاه چهارشنبه به مناسبت پیروزی احمدی نژاد ترتیب داده شده بود، نزدیک به دو سوم قانونگزاران و علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی حضور نیافتند. روشن نیست که آیا از تمام ۲۹۰ عضو مجلس برای شرکت در ضیافت دعوت شده بود یا نه.

2 نظرات:

  ناشناس

۶ تیر ۱۳۸۸ ساعت ۲۱:۴۷

1- دوشنبه 8 تیر ساعت 18 زنجیره انسانی از میدان تجریش تا میدان راه آهن2- پنجشنبه 11 تیر ساعت 18 تجمع در میدان های ولی عصر, انقلاب, تجریش و هفت تیر3- دوشنبه 15 تیر ساعت 18 تجمع در مقابل زندان اوین4- پنجشنبه 18 تیر به مناسبت سالگرد کوی دانشگاه مقابل دانشگاه تهران با حضور تمامی مردم و دانشجویان5- ایرانیان خارج از کشور مقابل سفارت ایران در همان کشور با شعار نویسی روی دیوار سفارت6- فریاد الله اکیر هر شب ساعت 10 تا 10:30 در پشت بام منازل7- شعار نویسی روی دیوارها و اسکناس ها

  ناشناس

۱۰ تیر ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۲۵

اون سگ سیاه اوباما که مادرش را یک کنیائی سیاه چوست کیر کلفت گائیده باید خفه شه- گه زیاد راجع به ایران نخوره

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.