«محمد مصطفايی دستگير شده است»

يک سازمان مدافع حقوق بشر به نام « نوجوانان را اعدام نکنيد » تاييد کرد که محمد مصطفايی وکيل دادگستری، در تهران دستگير شده است.
به گزارش اين سازمان، آقای مصطفايی حدود چهار روز است که در بازداشت به سر می برد و فقط توانسته است دو بار با خانواده اش تماس بگيرد.

آقای مصطفایی در وبلاگش مطالبی در مورد اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و دستگیری فعالان اجتماعی و معترضان نوشته بود.
آقای مصطفایی بیانیه جمعی از وکلا در مورد دستگیری فتاح سلطانی، وکیل دادگستری و از فعالان حقوق بشر را نیز در وبلاگش منتشر کرد.

در این بیانیه آمده بود: «ما وكلاي دادگستري نحوه دستگيري و بازداشت عبدالفتاح سلطاني را نقض صريح و آشكار قانون اساسي و مقررات قانون آيين دادرسي كيفري مي‌دانيم و ضمن تأكيد بر رعايت اصول حقوقي از دولت ايران مي‌خواهيم با احترام به اين اصول به نقض مكرر حقوق شهروندان پايان دهد و نيز ضمن اعتراض به بازداشت گسترده فعالان اجتماعي و سياسي ازمقامات مسئول مي‌خواهيم فورا و بدون فوت وقت نسبت به آزادي كليه بازداشت شدگان اقدام نمايد.»

«کنکوری های در بند»، تیتر آخرین نوشته آقای مصطفایی است. وی در این نوشته می نویسد: «در حوادث چند روز اخیر گویا چندین نفر از کنکوری ها هم دستگیر شده اند. امروز پدر یکی از بازداشت شدگان که چند روز گذشته در محله خود توسط پلیس دستگیر شد به دفتر من آمد. خیلی نگران و مصطرب بود. می گفت که فرزندش ۱۸ سال بیشتر نداشته و برای اولین بار بود که پای صندوق رای رفت و در انتخابات شرکت کرد. این جوان دستگیر شده، به گفته پدرش مدت یک سال است که در حال مطالعه و درس خواندن بود.»

به گفته بيانيه ای که از سوی « نوجوانان را اعدام نکنيد » صادر شده، آقای مصطفايی وکالت بيش از ۲۵ متهم را به عهده دارد که همگی به دليل جرايمی که پيش از رسيدن به سن قانونی مرتکب شده اند، در خطر اعدام قرار دارند.

سازمان « نوجوانان را اعدام نکنيد » خواستار آزادی محمد مصطفايی شده است.

فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر، یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های حقوق بشری روز یکشنبه اعلام کرد که از زمان آغاز سرکوب معترضین به نتیجه انتخابات ایران بیش از دو هزار نفر دستگیر و صدها نفر دیگر ناپدید شده‌اند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.