احمدی نژاد خواستار رسیدگی به پرونده ندا شد


تصاویر مخابره شده از کشته شدن ندا آقا سلطان در درگیری های پس از انتخابات در ایران، واکنش های مختلفی در داخل و خارج از این کشور به همراه داشته است.

محمود احمدی نژاد، رییس جمهور ایران، در نخستین موضع گیری رسمی دولت، نامه ای به آیت الله محمود هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضائیه نوشت و با مشکوک دانستن مرگ ندا آقا سلطان خواستار رسیدگی جدی به موضوع و شناسایی عوامل آن شد.

آقای احمدی نژاد در این نامه به آقای شاهرودی نوشت: " با توجه به حاشیه سازی های فراوانی که در خصوص این حادثه دلخراش صورت گرفته و شانتاژ تبلیغاتی وسیع رسانه های بیگانه و قراین و شواهد فراوان دیگر، دخالت مخالفین و معندین ملت ایران، برای بهره برداری های سوء سیاسی و مشوه نمون چهره پاک جمهوری اسلامی قطعی به نظر می رسد. لذا دستور فرمائید تا دستگاه قضایی با جدیت هرچه بیشتر به موضوع قتل آن مرحومه رسدگی و عوامل جنایت را شناسایی و محاکمه و نتیجه را جهت اطلاع مردم شریف منتشر نماید."

دکتر آرش حجازی، پزشکی که در هنگام کشته شدن ندا آقاسلطان در مجاورت وی در خیابان بود و سعی داشت از خونریزی بیشتر او جلوگیری کند، به بی بی سی گفته است که مردم ضارب ندا را شناسایی کرده بودند و کارت عضویت بسیج او را نیز دیده بودند.

به گفته دکتر حجازی ضارب به مردم گفته بود نمی خواست ندا را بکشد.

عبدالکریم لاهیجی نائب رئیس فدراسیون بین المللی جوامع حقوق بشر درگفت و گو با بی بی سی فارسی در خصوص این نامه و عکس العمل مردم به آن گفت: "در انتخاباتی که می گویند سالم است، با حقه و نیرنگ و فریب کسی را به عنوان منتخب مردم معرفی می کنند و بعد روی مردم آتش می گشایند. خوابگاه های دانشجویی را غارت می کنند و آتش می زنند."

او همچنین گفت: "این جنبش به این زودی ها خاموش نخواهد شد و مردم می دانند راهی به جز ادامه این جنبش برای اینکه دیگر این جنایت ها صورت نگیرد و این خونریزی ها نشود، پیش پایشان نیست."

آقای لاهیجی با اشاره به اینکه در پرونده رکسانا صابری، زهرا کاظمی و پرونده قتل های سیاسی نیز چنین برخوردهایی صورت گرفته، گفت آقای احمدی نژاد و به طور کلی حکومت ایران از این تمهیدات سودی نخواهند برد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.