زهرا رهنورد: همچنان در صحنه حاضر هستم

زهرا رهنورد بر ادامه اعتراض به نتایج اعلام شده انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ادامه می دهد.

روز چهارشنبه، 24 ژوئن (3 تیر)، زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی نامزد معترض انتخابات ریاست جمهوری، شایعه دستگیری خود را تکذیب کرد و گفت که به وظایف علمی در دانشگاه و فعالیت برای احقاق حقوق مردم ادامه می دهد.

خانم رهنورد که در جریان مبارزات انتخاباتی میر حسین موسوی در کنار همسرش فعالیت داشت، در مصاحبه با سایت قلم نیوز، متعلق به آقای موسوی، گفته است که "در کنار مردم، ملتزم به قانون و در عین حال معترض هستم."

وی ضمن ابراز تاسف از بازداشت عده زیادی از مردم و شخصیت های سیاسی ایران، خواستار آزادی فوری آنان شده است.

زهرا رهنورد گفته است که تا کنون با ممانعتی در زمینه ادامه کار در دانشگاه مواجه نشده است.

همسر میر حسین موسوی کاربرد خشونت، رفتارهای قانون شکنانه، محدود کردن حقوق مردم، و رفتارهایی را که باعث رو در رویی حکومت با مردم و طرفداران کاندیداها و یا مردم با مردم شود را غیرقابل قبول خوانده است.

خانم رهنورد در اشاره به شرایطی که در روزهای اخیر در شهرهای ایران برقرار شده گفته است "نباید طوری رفتار شود که گویی در خیابان ها حکومت نظامی حاکم شده است."

زهرا رهنورد افزوده است که حاضر نیست قطره خونی از هیچیک از شهروندان جاری شود و از خشونت و اغتشاش که، به گفته وی کام ملت را تلخ کرده و مصیبت و ناخرسندی خانواده ها را در پی آورده، ابراز تاسف کرده است.

خانم رهنورد گفته است "دغدغه ملی و عواطف میهنی و تعهدی که به سرنوشت ملت و آینده کشور و خونبهای شهیدان دارم ایجاب می کند که همچنان مصمم و هدفمند در صحنه حاضر باشم و ضمن اعتراض به نتیجه انتخابات، در کنار مردم و از طرق قانونی و روش های مسالمت آمیز مدنی، برای استیفای حقوق مردم انجام وظیفه کنم."

زهرا رهنورد یادآور شده است که براساس اصل 27 قانون اساسی، مردم از حق اجتماع و گردهمایی اعتراض آمیز برخوردار هستند و گفته است که برگزاری چنین اجتماعاتی نیازمند کسب مجوز نیست.

وی از "حاکمیت" خواسته است که "به حق اعتراض مردم احترام بگذارد، مجاری اعتراض را به رسمیت بشناسد و از حقوق مردم در این زمینه صیانت کند و از هرگونه اعمال خشونت آمیز خودداری ورزد."

0 نظرات:

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.