وزیر اطلاعات: به موسوی گفتم این مسیر به جایی نمی رسد


غلامحسین محسنی اژه ای، وزیر اطلاعات ایران، در تلویزیون دولتی این کشور حاضر شده و در باره برخی از وقایع اخیر این کشور از جمله حوادث مربوط به پس از انتخابات ریاست جمهوری، اظهار نظر کرده است.

آقای محسنی اژه ای یکشنبه شب هفتم تیر (برابر با ۲۸ ژوئن) با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی از دیدارش با میرحسین موسوی، نامزد معترض به نتایج انتخابات خبر داد و گفت: "من به ایشان گفتم که این مسیری که شما می‌روید به جایی نمی‌رسد و اصرار شما بر ابطال انتخابات، جز زحمت برای شما و ما و مردم نتیجه دیگری ندارد."

وزیر اطلاعات ایران از "نحوه پی‌گیری اعتراض میرحسین موسوی نسبت به نتیجه انتخابات و پافشاری او بر ابطال انتخابات" انتقاد کرده است.

آقای موسوی خود را برنده دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می داند و معتقد است که در این انتخابات "تقلب" صورت گرفته است. او خواستار ابطال انتخابات و برگزاری مجدد آن شده و اعلام کرده که آماده پذیرش "حکمیتی مستقل" است.

مردم معترض به نتایج انتخابات طی روزهای گذشته در تهران و برخی از شهرهای بزرگ ایران دست به راهپیمایی و تجمع آرام زده اند.

وزیر اطلاعات ایران در باره این اعتراض ها گفته که "کسانی خواستند این حماسه پرشور مشارکت ‪ ۴۰‬میلیونی در انتخابات را به کام مردم ما تلخ کنند و دست به اقداماتی زدند که موجب زحمت خودشان، مسوولین و مردم شد اما آنها باید درس گرفته باشند."

"انقلاب مخملی ناممکن، برنامه ریزی برای انقلاب نرم"

در جریان اعتراض ها به نتایج انتخابات، به گفته مقام های دولتی دست کم ۱۹ نفر کشته و شمار زيادی نیز زخمی و مجروح شدند.

در عین حال شماری از فعالان سیاسی از جمله سیاستمداران سابق ایرانی که در ستاد های انتخاباتی نامزدهای اصلاح طلب فعالیت می کردند و برخی از شرکت کنندگان در اعتراض ها دستگیر شده اند.

آقای محسنی اژه ای در اين باره گفته است: "ما راضی نیستیم که هیچ کس حتی یک شب هم به زندان برود یا خونی از دماغ کسی بیاید اما هر دستگاهی موظف است به وظیفه خود عمل کند."

وزیر اطلاعات ایران بار دیگر به موضوع انقلاب های مخملی در ایران اشاره کرده و گفته هرچند انقلاب مخملی در ایران "ناممکن" است "، اما با وجود اين، "دشمن به دنبال این مساله بوده و بویژه پس از تشکیل دولت نهم و تجدید گفتمان انقلاب اسلامی و سیاست خارجی غیرمنفعلانه ، آنها در پی براندازی نرم برآمده اند."

به گفته این مقام ارشد امنیتی ایران "دشمن و مشخصا کشورهای آمریکا و انگلیس در این راستا برنامه‌های مختلفی را تحت پوشش های گوناگون نظیر آموزش اجرا کردند که افرادی مانند هاله اسفندیاری و رامین جهانبگلو را در رابطه با این مسائل دستگیر کردیم، اما دیدیم که زمینه محاکمه درست و حسابی اینها در دستگاه قضایی ما فراهم نیست."

پیشتر برخی از مقام های دولتی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در باره برنامه ریزی برای انقلاب مخملی در ایران هشدار داده بودند.

از جمله دو روز پیش از برگزاری انتخابات، یک مقام ارشد سپاه پاسداران، مخالفان اصلاح طلب محمود احمدی نژاد را متهم به تلاش برای انجام "انقلاب مخملی" کرده بود.

یدالله جوانی، رئیس دفتر سیاسی سپاه پاسداران، هشدار داده بود که "هر حرکتی برای انقلاب مخملی در ایران در نطفه خفه خواهد شد." آقای جوانی در مصاحبه ای با هفته نامه "صبح صادق" که متعلق به سپاه پاسداران گفته بود: "استفاده از یک رنگ خاص برای اولین بار در انتخابات نشانه ای از کلید خوردن پروژه انقلاب مخملی در انتخابات دهم است."

او به مبارزات انتخاباتی میرحسین موسوی، یکی از نامزدهای اصلاح طلب انتخابات اشاره کرده بود که در آن از رنگ سبز به عنوان نشان انتخاباتی استفاده می شود.

میرحسین موسوی و ستاد انتخاباتی او این اتهام را رد کرده ند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.