وزیر اطلاعات: کسانی که مردم را به خیابان دعوت می کنند، مسئولند

غلامحسین محسنی اژه ای وزیر اطلاعات ایران مسئول حوادث بعد از انتخابات را کسانی دانسته که مردم را به خیابان ها دعوت و برای آنها بیانیه صادر می کنند.

آقای اژه ای بدون نام بردن از میرحسین موسوی و حامیانش، مسببان اصلی کشته های حوادث بعد از انتخابات را قانون شکنانی معرفی کرده که "با وجود مجوز ندادن وزارت کشور، باز هم بیانیه صادر و از مردم برای حضور در خیابانها دعوت می کنند."

به گفته وزیر اطلاعات، وقتی مردم به خیابان می آیند کسانی هم که "با نظام دشمنی و عناد دارند با مردم قاطی می شوند و چنین حوادثی پدید می آورند."

در روزهای اخیر روابط ایران و کشورهای غربی به خصوص بریتانیا با دشواریهایی مواجه شده است و برخی مقامات ایرانی بریتانیا را به دست داشتن در بروز ناآرامی های داخلی بعد از انتخابات متهم کرده اند.

روز سه شنبه دوم تیر بعد از اخراج دو نفر از اعضای سفارت بریتانیا در تهران از سوی ایران، بریتانیا نیز اعلام کرد که به تلافی این عمل، به سفارت این کشور در لندن اطلاع داده شده است که دو عضو سفارت ایران در لندن باید این کشور را ترک کنند.

آقای اژه ای دوباره بریتانیا را متهم کرده که "علیه جمهوری اسلامی ایران تبلیغات سنگین رسانه ای راه انداخت و هم بر خلاف ضوابط دیپلماتیک برخی نیروهایش در ایران و برخی دیگر از نیروهای محلی اش مرتبط با اغتشاشات دستگیر شده اند."

به گفته وزیر اطلاعات، "تعدادی با گذرنامه انگلیسی دستگیر شده اند که در اغتشاشات اخیر بدون نقش هم نبوده اند."

آقای اژه ای در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر معرفی این افراد گفته است که بعد از تحقیقات مقدماتی و با اجازه دادگاه و قاضی می توانیم این افراد را معرفی کنیم.

بعد از اعلام نتایج انتخابات ایران، اعتراض های گسترده ای در شهرهای بزرگ به خصوص شهر تهران صورت گرفت و در جریان ناآرامی های شهر تهران نیز حداقل 18 نفر کشته و دهها نفر زخمی شدند.

اعتراض به نتایج انتخابات همچنان ادامه دارد و در شهرهای بزرگ و از جمله شهر تهران شهروندان این شهر در اعتراض به نتایج انتخابات هر شب شعار الله اکبر سر می دهند.

آقای اژه ای حساب مردم معترض به نتایج را با گروههای سیاسی و حامیان نامزدها جدا کرده و گفته است ابهام مردم باید رفع شود ولی حساب "کسانی که به صورت تشکیلاتی به خیابان می آیند و نظم عمومی و امنیت را مختل می کنند با عامه مردم جداست."

بعد از اعلام نتایج انتخابات، تعداد زیادی از فعالان سیاسی و روزنامه نگاران که عمدتا از حامیان میرحسین موسوی بودند، دستگیر شده اند.

وزیر اطلاعات از مردم خواسته است که "اطلاعات کسانی که خلاف امنیت ملی و نظم عمومی عمل می کنند را به وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی اعلام کنند."

0 نظرات:

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.