دهمین روز تحصن دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان

دانشجويان دانشگاه سيستان و بلوچستان، سه شنبه، برای دهمين روز متوالی در اعتراض به نتايج انتخابات رياست جمهوری و کشته شدن معترضان توسط نيروهای امنيتی، به تحصن خود ادامه دادند.

سايت امير کبير می نويسد که دانشجويان دانشگاه سيستان و بلوچستان با روشن کردن شمع ياد کشته شدگان روزهای اخير را گرامی داشتند.
به گزارش اين سايت، «تحصن دانشجويان در حالی در دانشگاه سيستان ادامه دارد که مسئولين دانشگاه و کميته انضباطی هر روز دانشجويان را در مورد ادامه تحصن تهديد می کنند. همچنين نهادهای امنيتی با خانواده های دانشجويان تماس گرفته و آنها را تهديد کرده اند.»

در ادامه تحصن دانشجويان، بيانيه های اخير مهندس موسوی توسط چند تن از دانشجويان برای جمع قرائت شد.

امير کبير افزود که «دانشجويان همچنين گزارش دادند که به دليل ادامه اعتراض دانشجويان مسئولين دانشگاه سعی دارند به هر طريق ممکن دانشگاه و خوابگاه های دانشجويی دانشگاه سيستان و بلوچستان را برای چند ماه تعطيل کنند.»

در پايان اين مراسم دانشجويان با خواندن سرود يار دبستانی اعلام کردند که تا دستيابی به حقوق خود از پای نخواهند نشست.

سايت اميرکبير همچنين خبر داد که با گذشت بيش از يک هفته از انتخابات رياست جمهوری و همزمان با آغاز اعتراضات دانشجويی دانشگاه بوعلی سينا به نتايج اعلام شده از سوی وزارت کشور، تعدادی از دانشجويان اين دانشگاه همچنان در بازداشت به سر می برند.

اين سايت اسامی بازداشت شدگان اين دانشگاه را منتشر کرده است: سياوش حاتم (دبير کل انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه های همدان)،رضا جعفريان (دبير سياسی انجمن) پوريا شريفيان (دبير صنفی انجمن)،مهدی مسافر (دبير فرهنگی اجتماعی انجمن) و حجت بختياری (عضو شورای مرکزی انجمن).

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران نيز فهرستی اسامی دست‌کم ۲۴۰شخصيت سياسی، اجتماعی، روزنامه نگار و فعال دانشجويی را منتشر کرد که در ۱۰ روز اخير دستگير شده‌اند.

در اين گزارش اعلام شد که تاکنون به طور رسمی کشته شدن ۲۷ نفر در اعتراضات اخير تهران تائيد شده اما «آمار بازداشتی‌ها و کشته شده‌ها خيلی بيشتر از اين هاست».

0 نظرات:

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.