دیدار 'محرمانه' مراجع تقلید در باره انتخابات

ایلنا، خبرگزاری کار ایران از دیدار محرمانه آیت الله شبیری زنجانی و آیت الله صافی گلپایگانی، دو تن از مراجع تقلید در ایران خبر داده است.

این خبرگزاری می گوید این دیدار برای بررسی حوادث اخیر در کشور پس از برپایی انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری صورت گرفته است.

میرحسین موسوی، نامزد اصلاح طلب در این انتخابات به دنبال اعلام نتایج در نامه هایی به مراجع و روحانیون بلندپایه در ایران از آنها خواسته بود که در صیانت از حقوق مردم دخالت کنند. او در این نامه نوشته بود که در "جریان انتخابات تقلبات فراوانی روی داده که شاید تذکر مراجع به مسئولان، در جلوگیری از آن مفید باشد."

خبرگزاری ایلنا و روزنامه اعتماد که در شماره روز یکشنبه، هفتم تیر خود به این گزارش پرداخته می گویند روحانیون بلندپایه قم درصدد یافتن راهکارهایی برای حل مسایل هستند.

طی روزهای اخیر دیدارهای مقام های دولتی با مراجع قم افزایش یافته که در آخرین مورد اعضای شورای نگهبان با آیت الله موسوی اردبیلی، آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله جوادی آملی دیدار کردند.

برحی مراجع تقلید با آسیب دیدگان در جریان نا آرامی های اخیر در ایران ابراز همدردی کرده و از برخورد خشن با معترضان انتقاد کرده اند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.