ادامه تجمعات اعتراض آمیز در ایران

از ایران گزارش شده است که یکشنبه 31 خرداد تجمعی از معترضین به نتایج انتخابات ایران در مرکز تهران برگزار شد.

برخی از گزارشها تعداد تجمع کنندگان را چند هزار نفر گزارش کرده اند اما بدلیل محدودیتهای رسانه ای اعمال شده در ایران از تعداد دقیق تجمع کنندگان و اینکه آیا این تجمعات به خشونت گراییده است یا خیر اطلاعی در دست نیست.

در همین حال برخی دیگر از گزارشها نیز حاکی است که تجمعات اعتراض آمیزی در تعدادی دیگر از شهرهای ایران رخ داده است که اطلاع دقیقی از چند و چون آنها نیز در دسترس نیست.

همچنین از تهران گزارش شده است که امشب نیز مانند شبهای گذشته مردم بر بام های منازل در تهران ندای الله و اکبر سر داده اند.

برخی از شاهدان عینی می گویند که به نظر می رسد بانگ الله و اکبر در مقایسه با شبهای گذشته بیشتر شده است.

از سوی دیگر به نقل از مقامات نیروی انتظامی تهران گزارش شده است که امروز تهران در مقایسه با روزهای گذشته نسبتا آرامتر بوده است.

کشته های درگیریهای شنبه

پیشتر تلویزیون دولتی ایران گزارش داد که در درگیری های معترضان به نتایج انتخابات و نیروی های امنیتی عصر روز شنبه (30 خرداد) در تهران "ده نفر" کشته و "یکصد نفر" زخمی شده اند.

پیش از این نیز گزارش شده بود که هشت نفر در درگیرهای یکی دو روز پس از اعلام نتایج انتخابات کشته شده اند

این در حالی است که آمار تایید نشده حاکی از کشته شدن تعداد بیشتری از معترضان است.

این درگیری ها در خیابان آزادی که قرار بود به دعوت مجمع روحانیون مبارز در آن راهپیمایی برگزار شود، رخ داده و به گزارش تلویزیون دولتی ایران "عناصر اغتشاشگر عصر روز شنبه مسیر میدان انقلاب تا آزادی را به آشوب کشیدند و مقدسات ملت را مورد تعرض قرار دادند."

بنابر این گزارش، سرتیپ احمدرضا رادان معاون فرمانده نیروی انتظامی، گفته است که نیروی انتظامی برای پراکنده کردن آشوبگران از هیچ گونه سلاح گرم استفاده نکرده است.

او گفت "وجود اشرار و عناصر نفوذی گروهکهای تروریستی در داخل جمعیت و استفاده آنان از انواع سلاح گرم و سرد عامل اصلی تلفات آشوب های دیروز است."

درگیری های روز شنبه 30 خرداد در خیابان انقلاب، میدان انقلاب، خیابان آزادی، خیابان اسکندری، خیابان فرصت، صادقیه، خیابان کارگر شمالی، بلوارکشاورز، میدان ولی عصر، گیشا، ستارخان، پل حافظ، میدان توحید و نقاط دیگر گزارش شده بود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.