اخطار ناجا به موسوی

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، در نامه ای به مير حسين موسوی اعلام کرد که «ناجا به صورت قاطع با اقدامات غيرقانونی برخورد می‌کند و جای هيچ گله‌ای وجود نخواهد داشت.»


به گزارش ایسنا، احمدی مقدم هواداران مير حسين موسوی را «مسئول به وجود آوردن فضای بی قانونی در کشور دانسته است.»

سخنان فرمانده نيروی انتظامی در حالی بيان می شود که آيت‌الله علی خامنه‌ای در خطبه دوم نماز جمعه تاريخی ۲۹ خردادماه با توصيف اعتراضات مردمی به عنوان «اردوکشی» و «زورآزمايی» خيابانی هشدار داد که کسانی که بخواهند برای اصلاح ابرو چشم را کور کنند «مسئول هر خونی که ريخته شود هستند.»


آقای خامنه‌ای گفت: «زورآزمايی خيابانی کار درستی نيست،‌ از همه می‌خواهم که به اين کار خاتمه دهند.»

اين در حالی است که معترضان به انتخابات رياست جمهوری دوره دهم و هواداران مير حسين موسوی روز دوشنبه دست به تظاهرات مسالمت آمیز ميليونی زدند.

تظاهرات مسالمت آمیز هواداران کانديداهای اصلاح طلب، مهدی کروبی و مير حسين موسوی، در تهران و شهرهای مختلف ايران در تمام روزهای هفته گذشته ادامه داشته است.

در نامه فرمانده نيروی انتظامی همچنين آمده است که «پس از اعلام نتايج انتخابات، هواداران جنابعالی در يک اقدام غيرقانونی با هجوم به خيابان‌ها و برهم زدن نظم و امنيت عمومی فضای جامعه را به هم ريختند و در سايه اين بی‌نظمی و بی‌قانونی، عده‌ای سودجو و اراذل و اوباش به تخريب اموال عمومی، مزاحمت برای مردم، آتش زدن خودروها و موتورسيکلت‌های مردم، شکستن شيشه بانک‌ها، مغازه‌های هموطنان پرداختند.»

مير حسين موسوى روز چهارشنبه نامه اى به شوراى امنيت کشور فرستاده و خواستار جلوگيرى اين نهاد از مداخله نيروهاى لباس شخصى در تحريك اجتماعات مسالمت آميز شده است. در آن نامه آقای موسوی افراد لباس شخصی را متهم به تخریب اموال عمومی کرده بود.

فرمانده نیروی انتظامی گفته است که ۴۰۰ نفر از ماموران انتظامی تاکنون مجروح شدند.

فرمانده نيروی انتظامی در نامه خود اشاره ای به تيراندازی نيروهای بسيج به سوی معترضان که موجب کشته شدن دست کم هشت نفر شد، نکرد.

در روزهای گذشته حمله نيروهای امنيتی به کوی دانشگاه تهران و دانشگاه های ديگر نيز موجب کشته شدن و مجروح شدن تعدادی از معترضان شده است. تعداد دقیق مجروحان مشخص نیست، ولی تعداد زیادی فیلم و عکس از حمله نیروهای امنیتی به راه پیمایان در رسانه های جهانی منتشر شده است.

احمدی مقدم همچنين در اين نامه خطاب به مير حسين موسوی آورده است که او «بپذيريد تجمعات و راهپيمايی‌های غيرقانونی، مشکلات جدی را برای مردم فراهم کرده و ايجاد ترافيک‌های سنگين و سرگردانی مردم، مزاحمت برای کسبه و مغازه‌داران، راهبندان‌های طولانی، شائبه دست‌آويز و ملعبه بودن قانون را توسط هوادارانتان ايجاد می‌کند و اين امر برخلاف شان و روحيه قانون‌گرايانه مورد ادعای شماست که همواره در تبليغات انتخاباتی بر آن تاکيد می‌کرديد.»

اعتراض ها به انتخابات پس از آن اوج گرفت که وزارت کشور جمهوری اسلامی ايران روز شنبه اعلام کرد، محمود احمدی نژاد با کسب ۲۴ ميليون و ۵۰۰ هزار رای از مجموع ۳۹ ميليون برنده رقابت انتخابات رياست جمهوری شده است.

اعلام اين نتايج با واکنش شديد مير حسين موسوی، نخست وزير سابق، و مهدی کروبی، رييس سابق مجلس، روبرو شده است و آن را «شعبده بازی دست اندرکاران انتخابات و صدا و سيما» و «مضحک» دانسته اند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.