پرتاب گاز اشک آور به سوی معترضان؛ میدان انقلاب تهران پر از دود شد

نیروهای ضد شورش پلیس عصر شنبه با بستن خیابان های اطراف میدان انقلاب تهران اقدام به پرتاب گاز اشک آور به سوی تظاهر کنندگان کردند و هم اکنون فضای این میدان پر از دود است.

شاهدان عینی در تهران به رادیو فردا و خبرگزاری های خارجی گفته اند: پلیس ضد شورش خیابان های انقلاب، میدان فردوسی، بلوار کشاورز و خیابان آزادی را به شدت کنترل می کنند و هزاران پلیس و نیروی بسیج برای مقابله با تظاهر کنندگان به نتیجه انتخابات در این مناطق مستقر شده اند.

نیروهای ضد شورش برای متفرق کردن معترضان در حال پرتاب گاز اشک آور هستند و دود سراسر این منطقه را فرا گرفته است.

نیروهای لباس شخصی و بسیجی که به انواع سلاح های سرد و گرم مجهز هستند نیز افراد را مورد ضرب و شتم شدید قرار داده و یا آنها را دستگیر می کنند.

از سوی دیگر، نیروهای نظامی با استفاده از خودروهای آب پاش به روی تظاهر کنندگان آب ریخته و سعی دارند تا آنها را متفرق کنند.

گزارش شاهدان حاکی است که تهران هم اکنون چهره کاملا امنیتی و پلیس به خود گرفته است و هنوز مشخص نیست که روند وقایع به کدام سو خواهد رفت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این زمینه گزارش داده است که شمار تظاهر کنندگان در ساعت اولیه تجمع بیش از سه هزار نفر بوده که شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر دیکتاتوری» سر دادند.

حضور گسترده پلیس در خیابان های مرکزی پس از آن شدت گرفت که آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در نماز جمعه تهران هواداران میر حسین موسوی، نامزد معترض به نتایج انتخابات، را تهدید کرد که مسئول عواقب مربوط به خشونت و خونریزی با رهبران آنها است.

به رغم اظهارات و تهدید رهبر جمهوری اسلامی ایران، تظاهر کنندگان جمعه شب به پشت بام ها رفته و شعارهای الله امکبر و مرگ بر دیکتاتور سر دادند.

همچنین اعلام شد که ساعت چهار عصر برنامه راهپیمایی از مسیر میدان انقلاب تا آزادی برقرار است که اقدامی مقابله جوبانه با سخنان آیت الله خامنه ای به شمار می رود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.