تجمع امروز: میدان امام؛ موسوی احتمالاً حضور دارد

سایت کلمه از سایت‌های خبری وابسته به ستاد میرحسین موسوی اعلام کرد که میرحسین موسوی احتمالاً امروز در تجمع آرام حامیانش در میدان امام خمینی تهران حضور خواهد داشت.

آن طور که سایت کلمه گزارش کرده است، حامیان میرحسین موسوی امروز پنجشنبه «فقط در میدان امام خمینی» تجمع آرام برگزار خواهند کرد.

این تجمع آرام قرار است از ساعت ۴ بعدازظهر آغاز شود و سایت کلمه تأکید کرده است که هر تجمع دیگری در هر نقطه از تهران مربوط به حامیان مهندس میرحسین موسوی نیست.

پیش از این برخی رسانه‌ها مکان‌های دیگری را برای برگزاری تجمع آرام حامیان میرحسین موسوی اعلام کرده بودند.

تصمیم برای برگزاری تجمع آرام در روز پنجشنبه پس از آن شکل گرفت که میرحسین موسوی با انتشار بیانیه‌ای از مردم ایران خواست تا برای همدردی با خانواده‌های شهدا و مصدومان وقایع اخیر، روز پنجشنبه با نماد سوگواری در مساجد و تکایا اجتماع کنند.

آقای موسوی در بیانیه خود با اشاره به مصدوم شدن و «شهادت» شماری از شهروندان ایرانی «در نتیجه برخوردهای غیرقانونی و خشونت‌بار با منتقدان و معترضان نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری» در روزهای گذشته، به خانواده‌های کشته‌شدگان روزهای اخیر تسلیت گفت و با مصدومان و مجروحان این حوادث ابراز همدردی کرد.

این نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه خود از همگان خواست تا بعدازظهر روز پنج‌شنبه ۲۸ خردادماه به هرصورت ممکن، اعم از اجتماع در مساجد و تکایا با استفاده از نمادهای سوگواری همدردی خود را با بازماندگان اعلام کنند و تأکید کرد که خود نیز در این مراسم شرکت خواهم کرد.

در درگیری‌های روز دوشنبه که پس از پایان یافتن راهپیمایی مسالمت‌آمیز هواداران میرحسین موسوی و معترضان به نتایج انتخابات روی داد، شماری از شرکت‌کنندگان به ضرب گلوله جان باختند. رادیوی دولتی ایران این تعداد را هشت نفر اعلام کرده است.

با وجود آنکه شماری از مسئولان دولتی از جمله استاندار تهران، هواداران میرحسین موسوی را به ارتکاب این خشونت‌ها با استفاده از سلاح‌های سرد وگرم متهم کرده‌اند، دست‌کم یک فیلم ویدئویی پخش شده از شبکه چهار تلویزیون بریتانیا، یک عضو نیروی بسیج را بر فراز پایگاه ۱۱۷ گردان عاشورا وابسته به نیروی ویژه قدس بسیج نمایش می‌دهد که در حال تیراندازی به سوی جمعیت معترض است.

در این حادثه که تصاویری از آن بر خروجی شماری از خبرگزاری‌های بین‌المللی نیز قرار گرفته است، دست‌کم یک نفر کشته شده است.

یکشنبه شب نیز در حمله لباس شخصی‌ها و گارد ویژه به کوی دانشگاه تهران، شماری از دانشجویان ساکن این کوی، مضروب و ده‌ها نفر از آنها بازداشت شدند.

تجمعات روزهای سه‌شنبه وچهارشنبه هواداران میرحسین موسوی که به ترتیب در خیابان ولی‌عصر تهران، حدفاصل میدان ونک و میدان تجریش، و نیز در میدان هفتم تیر به سمت میدان ولی عصر برگزار شد، در سکوت کامل بود و گزارش شاهدان عینی حاکی است که نیروهای گارد ویژه و لباس شخصی‌ها در حاشیه این تجمعات حضور نداشته‌اند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.