خبرنگار شبکه خبری بی بی سی از ایران اخراج شد

تنها ساعتی پس از آنکه حسن قشقاوی سخنگوی وزارت خارجه ایران، انگشت اتهام را در خصوص اعتراض‌های اخیر به سمت بی بی سی و صدای آمریکا گرفت، خبرگزاری‌ها از اخراج جان لاین خبرنگار شبکه خبری بی بی سی در ایران خبر دادند.

بر اساس خبری که برخی منابع خبری داخلی ایران منتشر کردند، که خبرنگار بی بی سی به اتهام «حمایت از آشوبگران و تحریک افکار عمومی» از ایران اخراج شده و تنها ۲۴ ساعت برای ترک ایران فرصت دارد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران، در کنفرانس خبری روز یکشنبه خود، شبکه‌های خبری برون‌مرزی ایالات متحده و بریتانیا را به هدایت ناآرامی‌های اخیر متهم کرد.

آقای قشقاوی در این زمینه به طور مشخص از «صدای آمریکا» و «بی بی سی» نام برد و گفت که این دو شبکه توسط دولت‌های آمریکا و بریتانیا تأسیس شده و خصوصی نیستند و هر دو شبکه سخنگوی دولت‌های متبوع خود هستند.

ساعتی پس از این نشست خبری، آقای لاین به «ارسال اخبار و گزارش‌های جعلی و دروغین، ‌نادیده گرفتن بی‌طرفی در اخبار و حمایت از آشوبگران و زیرپا گذاردن حقوق ملت ایران،‌ دامن زدن به اغتشاشات و فریب و تحریک افکار عمومی ، نادیده‌ گرفتن منشور اخلاقی خبرنگاری، متهم شده است.

بی بی سی در خبری کوتاه اخراج خبرنگار خود از ایران را تأیید کرده اما گفته است که با این وجود دفتر بی بی سی در تهران همچنان باز خواهد ماند.

اخراج خبرنگار بی بی سی از ایران در حالی صورت می‌گیرد که مقامات دولتی ایران از هفته گذشته و پس از راهپیمایی بزرگ و مسالمت‌آمیز دوشنبه ۲۵ خرداد، از حضور خبرنگاران خارجی در صحنه اعتراض‌ها و مخابره خبرهای مستقیم توسط آنان جلوگیری کردند.

در این مدت آقای لاین همچون خبرنگاران خارجی دیگر حاضر در ایران، اخبار و گزارش‌های مرتبط با وقایع را از دفتر کار خود مخابره می‌کرد.

آقای لاین آخرین بار خطبه‌های نماز جمعه تهران را که این هفته به امامت آیت‌الله خامنه‌ای اقامت شد، به طور مستقیم مخابره کرده بود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.