قدردانی احمدی نژاد از موضع گیری رهبر ایران

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران در نامه ای به رهبر جمهوری اسلامی از موضع گیری وی در جریان خطبه های نماز جمعه قدردانی کرده است.

او می نویسد: "به عنوان فرزند کوچک و خادم برگزیده ملت بزرگ ایران بر خود لازم می‌دانم که از حسن تصمیم و حضور تاریخی آن رهبر فرزانه در صحنه عظیم و حماسی نماز جمعه تهران و ایراد بیانات راهگشا و اعلام مقتدرانه مواضع بر حق مردم در موضوعات مهم روز صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم."

رئیس جمهوری ایران که مخالفان می گویند با تقلب دستگاه های دولتی برنده انتخابات جمعه گذشته اعلام شده در نامه خود از "زیاده خواهی"ها سخن گفته که شاید اشاره ای به مخالفان باشد.

وی نوشت: "بدون تردید پرچم عزت و هوشیاری ملت ایران که حضرتعالی با اقتدار آن را در برابر مستکبران برافراشتید و خط روشن همدلی، وحدت و عزت ملی، ترجیح منافع ملی برخواسته‌های شخصی و گروهی، برخورد قانونی، مستمر و ریشه‌ای با زیاده‌خواهی‌ها و امتیازجویی‌ها و مفاسد اقتصادی، اجرای بی‌ملاحظه و قاطع عدالت، اعتماد متقابل و عمیق و بی‌نظیر مردم و دولت، سازماندهی اراده جمعی برای رفع مشکلات و تعالی و پیشرفت تمام کشور و پافشاری بر اخلاق و ارزش‌های ایمانی در مناسبات اجتماعی، همه و همه خواست عموم مردم عزیز بود که در کلام قاطع جنابعالی در فضای تشنه جامعه جاری شد."

آیت الله خامنه ای رهبر ایران در خطبه های نماز جمعه از آقای احمدی نژاد به خاطر حمله به علی اکبر هاشمی رفسنجانی در جریان مناظره های انتخاباتی انتقاد کرد اما در نهایت جانب او را گرفت و بی پرده گفت افکار او به محمود احمدی نژاد نزدیک است.

وی همچنین به مخالفان هشدار داد به تجمعات و تظاهرات خیابانی پایان دهند وگرنه خود مسئول پیامدهای آن خواهند بود.

بسیاری از ناظران این سخنان را به عنوان دستور سرکوب اعتراضات تفسیر کردند و پلیس ایران روز شنبه برای اولین بار از زمان آغاز اعتراضات مانع اجرای برنامه تظاهرات مخالفان در میدان انقلاب شد.

مخالفان هفته گذشته چهار تظاهرات بزرگ که در مواردی میلیونی توصیف شد در تهران ترتیب دادند که خبرنگاران بی بی سی یک "زلزله سیاسی" در ایران توصیف می کنند. اعتراضی در این ابعاد در سه دهه حیات جمهوری اسلامی سابقه نداشته است.

در انتخابات روز جمعه 22 خرداد آقای احمدی نژاد با 63 درصد آرا نفر اول و میرحسین موسوی با 34 درصد نفر دوم اعلام شد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.