مخملباف: «هر ایرانی خارج از کشور؛ یک سفیر»

محسن مخملباف ، کارگردان سرشناس سینمای ایران ، در آغاز گفت و گویی با رادیو فردا ضمن محکوم کردن سدها و موانعی که دولت ایران به ویژه در امور اطلاع رسانی ایجاد کرده است . از همه ایرانیان درخواست دارد در اوضاع و احوال کنونی، هر یک به نوبه خود بعنوان یک پل ارتباطی وارد عرصه شوند.

محسن مخملباف می‌گوید: ما ایرانیان خارج از کشور وظیفه داریم اولا صدای مردم ایران را به گوش دنیا برسانیم . آقای احمدی نژاد دستپاچه شده و می‌خواهد ظرف هفت روزی که معمولا دولت‌ها زمان دارند تا رئیس جمهور جدید را به رسمیت بشناسند ، وقت را با طول دادن بکشد. یعنی در واقع زمان بخرد. تا بر اساس قراردادهای بین المللی ، دولت‌های دیگر مجبور باشند ایشان را در تحفظ تایید کنند. می‌خواهم به مردمی که صدای مرا در ایران می‌شنوند بگویم که ما سفرای آنان هستیم . همان جور که آقای موسوی گفتند « هر ایرانی یک ستاد» من معتقدم «هر ایرانی خارج از کشور یک سفیر».

هر ایرانی در هر کشوری باید از قدرتش ، شهرتش و ارتباطاتش استفاده کند برای این وظیفه که بتواند دیپلماسی کشوری را که در آن ساکن است فعال کند تا به صدای مردمی که در خیابانهای ایران هستند گوش دهند. مردم و مطبوعات آن کشور را متوجه صدای مردم ایران کند.

اینها به شکل ناجوانمردانه ای تمام سیستم‌های ارتباط جمعی را از بین برده اند . در مجموع سعی می‌کنند مردم ارتباطاتی نداشته باشند .
شایعه سازی می‌کنند. اگر آقای موسوی دعوت به راهپیمایی کرد سایت او را هک می‌کنند و به مردم می‌گویند نروید راهپیمایی . و همه چیز را دارند به سمتی می‌برند که مردم را به یک حرکت کور بکشانند.

آقای مخملباف ، در ادامه گفت و گوی خود با رادیو فردا ، آنچه را که پس از شمارش آرا انتخاباتی در ایران اتفاق افتاد نتیجه نه یک دستکاری و تقلب بلکه یک کودتا نامیده و یادآور شده است به این خاطر اکثر ایرانیان داخل و خارج از کشور ، اختلافات عقیدتی خود را کنار گذاشته و در حال حاضر برای دستیابی ایران به دموکراسی یکصدا شده اند.

این کارگردان سینمای ایرانی می‌گوید: امروز یک فضایی در خارج از کشور ایجاد شده است که من برای اولین بار است شاهد آنم . تمام گروههای مختلفی هم که قبلا با هم اختلاف داشتند پشت سر مردم راه افتاده اند و همه می‌گویند ما باید رای مردم را پس بگیریم .در داخل ایران هم همه مردم با همدیگر مهربان شده اند . شعار مردم این است « ما نمی‌ترسیم چون با هم هستیم ».

محسن مخملباف کارگردان نام آشنای سینمای ایران که از پیش از آغاز انتخابات ، فعالانه به حامیان میر حسین موسوی پیوسته بود، از ایرانیان ساکن خارج از کشور خواسته است که حرکت‌های اعتراضی خود را به مقابل سفارتخانه‌های روسیه هم بکشانند. زیرا به باور وی دولت روسیه به خاطر منافع اقتصادی خود ، هم اینک از پشتیبانان اصلی احمدی نژاد است.

مردم بایستی جلوی سفارتخانه‌های روسیه تجمع کنند تا روسیه رسوا شود و از حمایت این کودتا دست بردارد. روسیه مطمئن باشد که ایران را به این شیوه نمی‌تواند حفظ کند. همه می‌بینید که دریای خزر تقسیم شده و از ایران گرفته شده است . این دریاچه بین روسیه و کشورهایی که از روسیه جدا شده‌اند تقسیم شده است و این یک معامله بدتر از معاهده ترکمانچای بود.

حکومت ایران که مردم و حمایت بین المللی را از دست داده بود و احتیاج به یک حامی و قدرت خارجی برای طرح‌های اتمی خود داشت،
بخشی از کشور را به روسیه داد.

حافظ شاعر نام آشنای ایران می‌گوید: « آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است / با دوستان مروت با دشمنان مدارا» . اما این حکومت نه با ملت خود مروت دارد نه با جامعه بین المللی مدارا.

0 نظرات:

ارسال یک نظر

» لطف کنید و درباره‌ی یادداشت بنویسید.
» نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز -حالا به هر کسی که می‌خواهد باشد- حذف خواهند شد.
» فارسی بنویسید و برای نمایش درست آدرس وبلاگ‌تان، "//:http" را فراموش نکنید.